Защитим планету вместе!
(учебно-методическое пособие для учащихся 8 кл.)
Мансурова Альфия Шарифовна,
учитель английского языка ГБОУ СОШ №197
Центрального района Санкт-Петербурга
УМК“EnjoyEnglish-8” (М.З. Биболетова и другие)
Технология: групповые технологии, ИКТ
Цели урока:
- Образовательная: Формирование коммуникативной компетентности по теме “Защитим планету вместе!”
- Развивающая: Развитие и совершенствование коммуникативных умений обучающихся, самостоятельности, исследовательских и проектных навыков
- Воспитательная: Воспитание экологической культуры средствами английского языка
Задачи урока:
- воспитывать экологическую культуру и экологическое сознание школьников средствами учебного предмета (в данном случае – “английский язык”)
- активизировать практическую деятельность школьников экологической направленности
- развивать умение участвовать в коллективно-творческой деятельности, выражать собственное мнение
- развивать умение выделять главную информацию, обобщать и презентовать её
Оснащение:компьютер, проектор и экран, раздаточный материал, учебники “EnjoyEnglish” для 8 кл.
Ходурока
I Организационныймомент
Записьнадоскеprohibit, prohibition, recycle, recyclable, recycling, litter, rubbish, garbage, packaging, throw, can
Аудирование. Прослушать стихотворение, написанное британской девочкой. Согласнывыилинетсдевочкой? Почему?
Ex 50 p 55Listen to the poem written by a British girl, Miriam Mackley . Do you agree or disagree with the girl? Why?
The world needs a fiend
To love and depend on
In tines of trouble …
The world has hope yet
If the children let it
And if we do it right
Together we can make the world
A better place
Because world’s best friend
Is you!
IIIЧтение с извлечением информации Ex53 p56.
- Read and give a title.
Look at the photos on p 53 what are they doing (planting trees, riding bikes instead of driving cars; throwing the plastic into the recycling bin).
- Do you think it can help to protect the Earth? (Yes, I do. If all people do the same it will help to save the Earth).
- Have you ever planted trees or rode a bike to go for away or recycled litter?(Yes, I have\ No I haven’t.)
- Let’s see what else we can do to save the Earth. Read the text and give a little to it.
Варианты заголовков:
1. Help to save the Earth.
2. Twelve Rules to help our Planet.
3. You are a Part of the Planet
- Read what you can do to save the Earth alive. Do you already do it? What exactly do you do?
IVРабота с текстом
a. поставить следующие предложения в нужное место в тексте Упр. 54 стр 56
b. прослушать и проверить ответы.
Keys:
1. Try not to waste energy. – A
7. Before you buy anything, ask yourself if you really need it. – B
10. Help to clean up your local environment. – C
6. Don’t waste paper. – D
3. Before you throw anything away, stop and think. Might someone else have a use for it? – E
11. Try to reduce noise pollution. – F
So make a conclusion. Name the three most important and three least important points for saving the Earth. What do you think?
1. If we cut down fewer forests, the air world be clean and fresh.
2. If we didn’t pollute our rivers and lakes, they would be full of fish.
3. If we took care of our planet, we wouldn’t have so many environmental problems.
Least important
1. To avoid dropping litter in the country.
2. If people look as much rubbish as they could to recycling centers, they would protect their environment from pollution.
3. If people had known about the consequences, they wouldn’t have dropped that cigarette packet.
VРазвитие навыков устной речи Упр 35 стр 51 (работа в группах)
Say what you would do if you could improve our world.
Mini – project:
“a perfect world”
- Discuss the possible ways to make the world better.
- Write down your proposals / ideas.
- Share your ideas with your classmates.
VI Homework:
We told about the most serious environmental problems, the ways of the world improvement, the ways to save the Earth (recycling, organizing a “clean – up day”.