Образовательный портал

Электронный журнал Экстернат.РФ, cоциальная сеть для учителей, путеводитель по образовательным учреждениям, новости образования

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Звезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активна
 

Государственное  Бюджетное  Общеобразовательное  Учреждение.

Гимназия  66  Приморского  района.

Санкт – Петербург.

 

 

Урок  на  тему:

“Conditionals”

 

 

Автор:

Юртаева  Ольга  Владиславовна – учитель  английского  языка.

                                                          Санкт – Петербург.,  ГБОУ  66

 

 

 

2012  год

 

 

 

Грамматическаятема  “Conditionals”

 

 

ЦЕЛИ  УРОКА:Развитие   грамматических  навыков.

                                  Развитие  навыков  чтения.

                                  Развитие  диалогической  речи.

                                  Развитие  навыков  монологической  речи.

 

           

 

                ЗАДАЧИ    УРОКА:

   

                             Образовательные: Развитие  грамматических   навыков    

                                                             (Conditionals).

                                                              Pазвитие   навыков   диалогического   и 

                                                              монологического  высказывания.

 

                                              

                                

                                  Развивающие: 1. Развивать  коммуникативные  навыки.

                                                                 2. Развивать  грамматические  навыки.

                                                                 3. Развивать  мышление  и  память.    

 

 

                        Воспитательные: 1. Научить  культуре  общения  через 

                                                                            совместную    деятельность  на     

                                                                             английском  языке.

                                                                        2. Содействовать  эстетическому  и

                                                                             нравственному   воспитанию  учащихся.

                                                                        3. Расширить  общий  кругозор.

 

                                                           

Оборудование  и  обеспечение  урока:

 

1.Интерактивная  доска, компьютер.

2.Раздаточный материал :   карточки  с  заданиями  для 

    аудирования ,  распечатки  текста  и  задания  по  данному  тексту,   на- 

     целенные  на  обучение  чтению.                    

3. Запись лексики на доске.

 

 

                                            ХОД     УРОКА:

 

1.     Организационный  момент:

-         Приветствие:

T: How  are  you  children?

P: We  are  fine.  TY.

T: Sit  down, please.

 

                                      ТЕМА      УРОКА:

 

T: Today  we’ll  talk  about   Conditionals   in  English  language.

 

 

Teacher-Pupils:

 

   -What  day  is today?

   -What  date  is  today?

   -Who  is  absent  today?

 

2.     Фонетическая  разминка:

T: Let’s  start  our  phonetic  drill.

     We’ll   pronounce  sounds: [w], [t], [r], [d]

P: Repeat  the  sounds.

T: Read  the  words:  What   Where   Tonight   Present       Park

                                         God    Study    had                                                                                

 

P: Read   the  words.

T: TY.  Well   done.

T: Now,  make   sentences  with  the  words.

P: Say   their  sentences.

T: TY.  Well  done.

 

3.     Речевая  зарядка:

T: What  will  you  do  if  it  rains?

P: We  will   take  an  umbrella  if  it  rains.

T: Would  you  go  to  the  party  if  you  did  not  want?

P:  No, we   would   not.

T: What  would  you  do  if  you  won  a  lot  of  money?

P:  If  we  won  a  lot  of  money  we  would  travelled  a  lot.

 

4.      T: Let’s  do   some  grammar  exercises:

 

                         THE  ZERO  CONDITIONAL

                   IF + present simple,…present simple

 

Exercises:  Open  the  brackets.

1.     (I/wake  up  late/ be  late  for  work)

 If  I  wake  up  late  I’ll  be  late  for  work.  late  I’ll  be  late 

               

2.     (my  husband / cook / he / burn ) 

If   my  husband  cooks  he  burns  the  food.

 

3.      (children/not  eat  well/ they / not  be  healthy)

                                                                                      

                                                                                                                                                                                                                                                         

If  children  don’t  eat   well  they  aren’t  healthy.

4. (people/ eat / too  many  sweets/ they/ get  fat)

If  people  eat  too  many  sweets  they  get  fat.

 

.    

                          THE   FIRST   CONDITIONAL 

                    IF + present simple,…present simple

 

                             Do  some   grammar  exercises:

1.It /rain/I/not go/to the park.  

If it rains, I won't go to the park.

 

2. I  /go/ out  tonight, I  /go/ to the cinema

If  I  go  out  tonight, I’ll go  to  the  cinema. 

  

4.     you / get/ back  late, I/ be / angry

    If  you   get  back  late,  I’ll  get  angry.

 

   4.He/open/ the  box/ he  see/  the  present  

   If  he  opens  the  box,  he  will see  the  present.

 

             THE    SECOND    CONDITIONAL 

               If + past  Simple,…..would+ infinitive

                    Do  some  grammar  exercises

 

1.      If  he/ be  yonger,  he/ travel/ more

If  he  were  yonger,  he  would  travel  more.

 

2. If  I/ have/enough   money,  I  /buy/  a  big  house

If  I  had  enough  money, I  would  buy  a  big  house.

 

3.If  you /have/  a  better  job, we  / be / able   to  buy  a  new  car.

If  you  had  a  better  job,  we  would  be  able  to  buy  a  new  car.

 

4.We / come/ to  dinner  if  we  /have/ dinner

We  would  come  to dinner  if  we  had   time.

 

                          THE   THIRD   CONDITIONAL

                if + past perfect, ...would + have + past participle

                      Do   some    grammar                                                                                                    

 1.If  you/ not  be  late/we  /not  miss / the bus

If  you  had  not  been  late,  we  wouldn’t  have  missed  the  bus.    

                                                                                        

2.If  she / study /  she / pass/  the  exam

If  she  had  studied,  she  would  have  passed  the  exam. 

 

3.He / be / happier  if  he /stay/ at  home                                   

 He  would   have  been  happier, if  he  had  stayed  at  home. 

 

   4.She /not/ meet / him  if  she / not / come / to  London

She  would  not  have  met  him  if  she  had  not  come  to   London.            

 

 

                   Аудирование.

 

T:Listen  to  the  disk,  please.

-         Native   speaker: reading   two   sayings  and  the  poem:

The  sayings:

1.If  God  had  meant  us  to  fly  he’d  have  given  us  wings.

2. If   if’s    and   and’s   were   pots   and  pans…I’d  Mke   you   an  omelette.

 

The   poem:

Marry  had  a  little  jam;

she   spread  it  on  a   waffle.

And  if  she  hadn’t  eaten   ten,

she  wouldn’t  feel  so  awful.

 

P: Say   after   the   native   speaker.

 

                        Работа  с  текстом

                                   “ AN    EXTINCT    BIRD    DODO”

T: Look  at  the  picture

 

T:  What   do  you  think:  What  is  the  text  about?

P:  The   text  is  about   an  extinct  bird  DODO.

T:  What   do  you  think:  Could  the  bird  fly?

P:  It  couldn’t  fly  because  it  was  very  big  and  it  had  big  wings.

T: Well   done.  TY.

 

T: Now   want   to   listen  to  your  sentences  with  the  phrases:

Cut   down   forests

Natural   habitat

Destroy   the   nests

Go   wild

T: Now  you  should  put  the  parts  of  the  text  “  An  Extinct  bird  DODO “

  in   the  logical  order:

A:  The   sailors   built   homes   and   cleared   the   forest   for   farming.

  Their   animals   went   wild   on   the   island.

B:  The   dodo   was   a   strange   bird   that   couldn’t   fly.  It   lived   only   on   the   island   near   Africa. Then   Dutch   sailors   arrived  in  1958

with   animals    dogs,  pigs  and   cats.

С: If  the  sailors  hadn’t  cut  down  the  forest   thy  wouldn’t

have   destroyed  the  dodo’s  natural  habitat. If   the  dogs,  pigs 

and   cats  hadn’t   gone  wild,  they  wouldn’t  have  destroyed

the   dodo’s    nests.  But  by  1681  the  dodo  has   disappeared

forever.   It   was   extinct.

 

The   answers:    1  B           2  A            3  C

             

T:  Read   the   text.

P:  Read  the   text:

The   dodo  was   a strange  bird   that  couldn’t  fly.  It  lived   only  on  the  island  near  Africa. Then   Dutch   sailors  arrived  in  1598  with  animals-

dogs,  pigs  and  cats.

   The   sailors  built  homes  and  cleared   the  forest  for  farming.  Their  animals   went  wild  on  the  island.

   If  the  sailors  hadn’t  cut  down  the  forest,  they  wouldn’t  have  destroyed

the  dodo’s  natural  habitat.  If  the  dogs, pigs  and  cats  hadn’t   gone  wild,

they   wouldn’t   have  destroyed  the  dodo’s  nests.  But   by  1681  the  dodo

had   disappeared   forever.  It   was   extinct.

 

 

 

 

 

                 Answer   the   questions   according   to   the  text:

 

      T:  1. Where  did  the  bird  live?

P: It   lived  on  the  island  near  Africa.

 

      T: 2. When  did   Dutch  sailors  arrive?

P: Dutch   sailors  arrived  in  1598.

 

      T: 3. What  animals  did  Dutch  sailors  bring  to  the  island?

 P: Dutch   sailors   brought   dogs, pigs  and  cats  to  the  island.

 

       T: 4.  Would  the  dogs , pigs  and  cats  have    destroyed  the  dodo’s  natural

habitat   if  the  sailors   hadn’t  cut  down  the  forest?

   P: If  the  sailors  hadn’t  cut  down  the  forest, they  wouldn’t  have  destroyed

   the   dodo’s   natural   habitat.                                

 

 

                                            HOMETASK:

 

Write   a   project   about   an  extinct   bird  or  an  animal.

 

Use  the  questions  as  a  plan:

1.      Where  did  it  live?

2.      When  did it  live?

3.      Why  did  it  disappear?

4.      When  did  it  disappear?

 

 

Экспресс-курс "ОСНОВЫ ХИМИИ"

chemistry8

Для обучающихся 8 классов, педагогов, репетиторов. Подробнее...

 

Авторизация

Перевод сайта


СВИДЕТЕЛЬСТВО
о регистрации СМИ

Федеральной службы
по надзору в сфере связи,
информационных технологий
и массовых коммуникаций
(Роскомнадзор)
Эл. № ФС 77-44758
от 25 апреля 2011 г.


 

Учредитель и издатель:
АНОО «Центр дополнительного
профессионального
образования «АНЭКС»

Адрес:
191119, Санкт-Петербург, ул. Звенигородская, д. 28 лит. А

Главный редактор:
Ольга Дмитриевна Владимирская, к.п.н.,
директор АНОО «Центр ДПО «АНЭКС»