Образовательный портал

Электронный журнал Экстернат.РФ, cоциальная сеть для учителей, путеводитель по образовательным учреждениям, новости образования

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Звезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активна
 

Конспект открытого урока в 4 классе

Еда

к учебнику «Spotlight»

Останина Любовь Ильинична

Цели урока: научиться понимать английскую речь на слух, выражать свои мысли на иностранном языке, осуществлять общение в устной и письменной формах – активно участвовать в беседе, проводимой на уроке.

1) Образовательные задачи:

  1. Тренировать учащихся в употреблении модального глагола may.
  2. Научиться элементарным фразам этикетного диалога “Еда” (покупка продуктов в магазине, цены продуктов).
  3. Активизировать употребление в речи учащихся слов, обозначающих различные емкости.
  4. Обучать диалогической речи по теме “Еда”.
  5. Совершенствовать употребление в речи исчисляемых и неисчисляемых существительных.
  6. Тренировать учащихся в употреблении much, many, a lot, развивать умения аудирования, чтения, говорения и письма.

2) Развивающие задачи:

  1. развивать логическое мышление
  2. научить более внимательно относиться к формам выражения мыслей на иностранном языке
  3. развивать память, воображение и представление
  4. расширить кругозор

3) Воспитательные задачи:

  • воспитывать у учащихся при разговоре на английском языке умения внимательно слушать собеседника (собеседников), умения вежливо прореагировать , глядя на собеседника
    • научить учащихся вести беседу за столом
    • обучить их приемам умственного труда, необходимых при выполнении устных и письменных заданий
    • формировать культуру общения и речевого поведения

Средства обучения и оборудование:

Картинки с изображением фруктов, овощей и продуктов; листочки бумаги с написанными на них названиями фруктов, продуктов; плакат “May I…”, листочки бумаги с написанными на них ценами; CD; флаги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ход урока

№ п/п

Этапы урока

Время

Речь учащихся

Речь учащихся

Приме-чание

 

I

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IX

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

 

Начало урока.

Организацион-ный момент

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аудирование и фонетичес-кая отработка вопросов и учебный разговор Cl → Р1 Р2 на базе модального глагола May

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усвоение языкового материала (письменный контроль)

 

 

 

 

 

Речевое высказывание и участие в беседе

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Исполнение песни “All over the world”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обучение диалогической речи по теме “Еда”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Активировать употребление в речи учащихся слов much, many, a lot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учебный разговор

P3 P2 → P1 по теме “Еда” (покупка продуктов в магазине)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Беседа учащихся за столом

 

 

 

 

 

 

 

Подведение итогов yрока

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

P: Good morning, dear guests. We invite you to watch our show. Meet the Brown’s family. They are Mr. Brown, Mrs. Brown and their children: Grisha, Sasha, Ann, Oleg, Kate, Stepan, Alina and Sasha. The children are clever and curious. They ask a lot of questions.

P1: May I have some more potatoes, please?

 

 

P2: May I ask my friend to come for dinner, please?

 

 

 

P3: May I wash  my hands, please?

 

 

 

P4: May I eat my lunch in the living room, please?

 

 

 

P5: May I taste the apple pie, please?

 

 

P6: May I leave the room, please?

 

 

P7: May I use your phone?

 

P8: May I have a pen, please?

 

P: Mr. Brown and Mrs. Brown are very busy.

 

 

 

Children: Goodbye, Mum and Dad.

P1: Let’s play Word Chain.

 

 

 

 

 

 

 

 

P2: How much do you know about food around the world? Food Quiz.

P1: At an Australian barbecue, snaggers are very popular. What are they?

 

P2: What’s another name for chips?

 

P1: Where is Cheddar cheese from?

 

P2: In Italy, when you order a cappuccino, they bring.

 

P1: If an American is eating a cookie, he’s eating a …

 

P2: In Japan they eat sushi. What is it?

 

P1: Rice is from …

 

P2: Fish and chips is from …

 

P1: Paella is from …

 

P2: Sushi is from …

 

 

P1: Let’s have a rest. Sing along.

All over the world

Fish and chips is English,

Sushi’s Japanese. Pizza is Italian,

So is mozzarella cheese!

 

All around the world

People love to eat.

All around the world Food is such a treat.

 

In Spain they eat paella,

In China they eat rice.

The Russians think potatoes

Are really, really nice!

 

P2: I’m hungry.

P3: I’m hungry too.

P4: We are hungry.

P5: Let’s make a Pirate’s fruit salad! Now, it’s your turn!

 

P6: Sasha, how many mangoes do we need?

 

 

 

 

P6: Sure! Here you are!

 

 

P6: OK! A lot of sugar! Look, it’s ready!

 

P6: Uggh! What’s in it?

P6: Oops! There isn’t any sugar in it, but there’s a lot of salt!

 

P1: Mum and Dad are coming.

P2: Mum, we are hungry.

P3: Dad, we are hungry.

P4: Let’s make a shopping list and go to the shop.

 

 

P5: Not much.

 

 

P6: A lot.

 

 

P7: Not many.

 

 

P8: Not many.

 

 

P1: Not many.

 

 

P2: Not much.

 

 

P3: Not many.

 

 

P4: A lot.

(At the shop)

P1 : Can I have a packet of biscuits, please?

 

 

 

 

 

P2: Can I have a kilo of tomatoes, please?

 

 

 

 

 

P3: Can I have a bar of chocolate, please?

 

 

 

 

 

P4: Can I have a loaf of bread, please?

 

 

 

 

P5: Can I have a kilo of sweets, please?

 

 

 

 

 

 

P6: Can I have a carton of juice, please?

 

 

 

 

P7: Can I have a bottle of milk, please?

 

 

 

 

 

(At home)

P1: Mum, Dad, there’s a lot of food. Let’s go to the kitchen and have dinner, Mrs. Green, we invite you too.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(At the table)

P1: Biscuits, jummy.

P2: I like biscuits.

P3: I like biscuits too.

P4: Sweets, jummy.

P5: I eat a lot of sweets.

P6: Juice, jummy.

P7: I like orange and apple juice.

T: Today I like your answers. You do your best. Your answers are great. I give you good and excellent marks. Your homework for the next time is ex.2,3 p.26 WB p.50,51 SB

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mum: Sure, here you are.

 

 

 

Dad: Of course, you may. What’s her name?

 

 

Mum: Yes, the bathroom’s down the hall.

 

 

 

Dad: No, you may not. Eat it in the kitchen, please.

 

 

Mum: Not yet. It’s still very hot.

 

 

Dad: Yes, but don’t be too long.

 

 

Mum: Yes, of course.

 

 

Dad: Here you are.

 

 

 

Dad: Goodbye, children. We must go to work.

 

 

 

 

Children: Let’s.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P3: Sausages.

 

 

P4: French fries.

 

 

P5: England.

 

 

 

P6: Coffee.

 

 

 

P1: Biscuit.

 

 

P2: Fish.

 

P3: China.

 

 

P4: The UK.

 

P5: Spain.

 

P6: Japan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P6: Ha! Easy!

 

 

 

P7: Not many. Only two, I think. Can you pass me the lemon, please?

 

 

P7: Make sure you put a lot of sugar in it.

 

 

 

P7: It looks good.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mum: OK! How much bread is there?

 

Dad: How much butter is there?

 

Mum: How many potatoes are there?

 

Dad: How many tomatoes are there?

 

Mum: How many biscuits are there?

 

Dad: How much juice is there?

 

Mum: How many sweets are there?

 

Dad: How much jam is there?

 

 

 

 

 

Shop-assistant: Yes, of course. Here you are. That’s one pound nine pence, please.

 

 

Shop-assistant: Yes, of course. Here you are. That’s two pounds thirty pence, please.

 

 

Shop-assistant: Certainly. Here you are. That’s one pound fifteen pence, please.

 

 

Shop-assistant: Yes, of course. Here you are. That’s eighty-nine pence, please.

 

 

Shop-assistant: Certainly. Here you are. That’s three pounds seventy-five pence, please.

 

 

Shop-assistant: Yes, of course. Here you are. That’s ninety-five pence, please.

 

 

Shop-assistant: Certainly. Here you are. That’s fifty-five pence, please.

 

 

 

 

 

 

 

Mum: There are a lot of biscuits. Help yourselves.

Dad: There are a lot of sweets. Help yourselves.

Mum: There is a lot of juice. Help yourselves.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблицы со словами: pineapple, coconut, biscuits, potatoes, bread.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звучит песня и дети поют

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звучит диалог

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мама и папа раздают печенье, конфеты и сок

 

 

Экспресс-курс "ОСНОВЫ ХИМИИ"

chemistry8

Для обучающихся 8 классов, педагогов, репетиторов. Подробнее...

 

Авторизация

Перевод сайта


СВИДЕТЕЛЬСТВО
о регистрации СМИ

Федеральной службы
по надзору в сфере связи,
информационных технологий
и массовых коммуникаций
(Роскомнадзор)
Эл. № ФС 77-44758
от 25 апреля 2011 г.


 

Учредитель и издатель:
АНОО «Центр дополнительного
профессионального
образования «АНЭКС»

Адрес:
191119, Санкт-Петербург, ул. Звенигородская, д. 28 лит. А

Главный редактор:
Ольга Дмитриевна Владимирская, к.п.н.,
директор АНОО «Центр ДПО «АНЭКС»