ThanksgivingDay. День Благодарения
Учитель: Степанянц Л. Ш. ГБОУ СОШ №471
Класс: 5 А, Spotlight, "Просвещения"
ThanksgivingDay. День Благодарения.
Цель урока:
а) повышение творческой активности учащихся;
в) повышение эффективности восприятия материала, а следовательно эффективности обучения.
Задачи урока:
1.Систематизировать знания учащихся о праздниках стран изучаемого языка. 2.Актуализировать знания об истории страны изучаемого языка (о Дне Благодарения, о жизни первых поселенцев).
3.Поддержать у детей интереса к изучению английского языка, воспитывать в духе доброжелательного и уважительного отношения к истории других стран.
Тип урока: урок совершенствования знаний, умений и навыков.
Оформление:раздаточный материал и наглядное пособие по теме урока, оформление доски.
Ход урока:
1. Организационный момент.
T: Good morning, boys and girls. I am very glad to see you. Today we will speak about holidays in Russia and the USA
2. Актуализация и обобщение имеющихся у учеников знаний по теме. Речевая разминка.
T: Do you like holidays?
Ps: Yes, I do.
T: What Russian holidays do you know?
Ps: New Year, Independence Day, Easter, Victory Day.
T: Each holiday has its own symbol. Look at the board. You can see symbols of some holidays. I want you to say what holiday do these things symbolize?
На доске символы праздников: ёлка, чулки, сердца, шоколадный кролик.
Ps: The fur-tree is a symbol of New Year’s Day.
Ps: Stockings are symbols of Christmas.
Ps: Sweet-hearts are symbols of St. Valentine’s Day.
Ps: A chocolate rabbit is a symbol of Easter.
T: Goodforyou.
На доске картинки с изображением американского флага, тыквы, индейки, букета из осенних листьев.
T: What do these pictures mean?
3. Получение и осмысление новой информации, соотнесение полученной информации с уже имеющимися знаниями. Практикавчтении.
T: We are going to read and translate a text about Thanksgiving Day
But before reading the text, please look at the black board! There you can see new words for you from the text.
4. Систематизацияпрочтённогоматериала.
We’ve read very interesting text. Did you like it?
Now, can you answer my questions?
5. Физминутка
6. Первичный контроль изученного материала. Взаимныйконтроль.
T: Take the tests and choose the right answer.
1. When did the Pilgrims come to the new land?
a) in 1621 b) in 1720 c) in 1620
2. What was the name of the Pilgrim’s ship?
a) “Santa Maria” b) “Mayflower” c) “Victoria”
3) What is a symbol of Thanksgiving day?
a) eggs b) hamburgers c) turkey
4. The Pilgrims gave thanks for …
a) a good harvest b) a new ship c) clever advice
5. When do Americans celebrate Thanksgiving Day?
a) on the fourth Tuesday of November b) on the fourth Thursday of November c) on the fourteenth of November
7. Подведениеитоговурока.
T: And at the end of our lesson let’s read the poem.
The Pilgrims came across the sea,
And never thought
Of you and me;
And yet it’s very
Strange the way
We think of them
Thanksgiving Day.
8. Домашнее задание, выставление оценок за урок
P 101 ex 3