Образовательный портал

Электронный журнал Экстернат.РФ, cоциальная сеть для учителей, путеводитель по образовательным учреждениям, новости образования

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Рейтинг: 5 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активна
 

 

Государственное  Бюджетное  Общеобразовательное  Учреждение.

Гимназия  66  Приморского  района.

Санкт – Петербург.

 

 

 

 

Урок  на  тему:

 

 

“Passive  VOICE”

 

 

 

 

Автор:

 

Юртаева  Ольга  Владиславовна – учитель  английского  языка.

                                       Санкт-Петербург,  ГБОУ  66

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2012  год

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Грамматическаятема  “Passive  Voice”

 

 

ЦЕЛИ  УРОКА:Развитие   грамматических  навыков.

                                  Развитие  навыков  чтения.

                                  Развитие  диалогической  речи.

                                  Развитие  навыков  монологической  речи.

 

           

 

                ЗАДАЧИ    УРОКА:

   

                             Образовательные: Развитие  грамматических   навыков    

                                                             (Passive  Voice).

                                                              Pазвитие   навыков   диалогического   и 

                                                              монологического  высказывания.

 

                                              

                                

                                  Развивающие: 1. Развивать  коммуникативные  навыки.

                                                                 2. Развивать  грамматические  навыки.

                                                                 3. Развивать  мышление  и  память.    

 

                       Воспитательные: 1. Научить  культуре  общения  через 

                                                                            совместную    деятельность  на     

                                                                             английском  языке.

                                                                        2. Содействовать  эстетическому  и

                                                                             нравственному   воспитанию  учащихся.

                                                                        3. Расширить  общий  кругозор.

 

             

                                              

Оборудование  и  обеспечение  урока:

 

1.Интерактивная  доска, компьютер.

2.Раздаточный материал :   pacпечатки  текста

и  задания  по  данному  тексту, нацеленные 

на  обучение  чтению, грамматическая  таблица.         

3. Запись лексики на доске.

 

 

                                            ХОД     УРОКА:

 

1.     Организационный  момент:

-         Приветствие:

T: How  are  you  children?

P: We  are  fine.  TY.

T: Sit  down,  please.

 

                                      ТЕМА      УРОКА:

 

T: Today   we’ll  talk  about  Passive  Voice in  English  language.

 

 

 

Teacher-Pupils:

 

   -What  day  is today?

   -What  date  is  today?

   -Who  is  absent  today?

 

 

 

2.     Фонетическая  разминка:

T: Let’s  start  our  phonetic  drill.

     We’ll   pronounce  sounds: [p], [s], [b], [n],[a].

P: Repeat  the  sounds.

T: Read  the  words:  Print   Sheet   Paper   Book      Staff

                                         Newspaper     Advertisements    Shred                                                                             

 

P: Read   the  words.

T: TY.  Well   done.

T: Now,  make   sentences  with  the  words.

P: Say   their  sentences.

T: TY.  Well  done.

 

3.     Речевая  зарядка:

 

T: What   are   books  made  of?

P: Books   are   made  of  paper

T: Look:  the   pen   is  broken. What   was   it  made   of?

P:The   pen   was   made  of  plastic.

T: What   is   being   shredded   to   pieces?

 

P:The   sheet   of   paper  is   being  shredded  to  pieces.

 

T: Look  at  the  grammar  table.

P:Look   at   the   Grammar  table  to  review   Passive  Voice.

 

 

 

 

4.     Работа  с  грамматикой

 

 T: Let’s  do   some  grammar  exercises:

1.       Find   the   passive   verbs   in   this   text.   What   tenses   are   they?

     P: Read  the text  and  find  the  passive  verbs.

In  Denmark,  24  people  were  left  hanging  upside  down  when  a  roller  coaster  car  made  an  unscheduled  stop.

           The  passengers  were  stranded  60  ft  in  the air  for  20  minutes  before  firemen  arrived  with  ladders.

            An  official  for  the  fairground,  at  Aalborg  in  Western  Denmark,

said  the  riders  had  been  firmly  locked  in  and  had not  been  in  danger.

            “They  were   given  their  money  back,” the  official  said.

 

P:    were  left (past  simple)        were  stranded (past  simple)

          had  been…locked  in (past  perfect)                                            

          were  given(past  simple)                                

                                                                                                       

T: Do  some  exercises:

T:  (an  example) The  roof  of  the  building_________  in  a  storm  a  few  days  ago. (damage)----------------------------------------

T:The  roof  of  the  building  was  damaged  in  a  storm  a  few  days  ago.

 

T:1.  Many   accidents___________by   dangerous  driving. (cause)

P: Many  accidents  are  caused  by  dangerous  driving.

2. Cheese_________ from  milk. (make)

Cheese  is  made  from  milk.

3.  A cinema  is  a  place  where  films ________    (show)

   A  cinema  is  a  place  where  films  are  shown.

 

3. Put  the  verb  into  the  correct  form, present  simple  or  past  simple,  active  or  passive.

 

T:  (example)  Most  of  the  Earth’s  surface  …………………..(cover)  by  water

T: 1. The  park  gates………..(lock)  at  6.30p.m.  Every  evening.

P:  The  park  gates  are  locked  at  6.30p.m

T: 2. The  letter……….(post)  a  week  ago  and  it………  (arrive )  yesterday.

P :The  letter  was  posted  a  week ago  and  it  arrived  yesterday.   

T: 3. Ron’s  parents………...(die)  when  he  was  very  young. He  and  his  sister………(bring)  up  by  their  grandparents. 

P: Ron’s  parents  died  when  he was  very  young.  He  and  his  sister  were  brought  up  by  their  grandparents.

 

4. Rewrite  these  sentences. Instead  of  using  “somebody”  or  “they”,  write  a  passive  sentence. 

T: ( example )Somebody has  cleaned  the room.

The   room  has  been  cleaned.

 P:1. Somebody  is  using  the  computer  at  the  moment.

The  computer  is  being  used  at  the  moment.

 

 

T: 2. When  we  got  to  the stadium  we  found  that  they  cancelled  the  game.

We  found  that  the  game  had  been  cancelled

P: 3. They  have  built  a  new  hospital  near  the  airport

A  new  hospital  has  been  built  near  the  airport

 

5.      Choose  the  best  sentence  from  each  pair  to  build  up  a continuous  text.

    T: 1.a.  How  books  are  made.

        b.  How  people  make  books.

  P: a.  How  books  are  made.

  T:  2.  a.   First  of  all, the  printers  print  big  sheets  of paper.

             b.   First  of  all, big  sheets  of  paper  are  printed.                                                                                                

    P:     b.  First  of  all,  big  sheets   of  paper  are  printed. 

 

T: 3.    a. Each  sheet  contains  the  text  of a  number  of  pages (e.g.32).

             b. The  text  of  a  number  of  pages  (e.g. 32) is  contained  in  each   sheet.    

 P:         a. Each  sheet  contains  the  text  of  a  number  of  pages (e.g. 32).

T: 4.      a. People  fold  and  cut  the  sheets  to  produce  sections  of  the  book.

              b. The  sheets  are  folded  and  cut  to  produce  sections  of  the  book.

 P:         b. The  sheets  are  folded  and  cut  to  produce  sections  of  the  book

   T 5.      a. These   sections  are  called  signatures.

              b. We   call  these  sections  signatures.

P:         a.  These  sections  are  called  signatures.

 

T: 6         a. The  printers  put  all  the  signatures  together  in  the  correct  order.

              b.  All  the  signatures  are  put  together  in  the  correct  order.

P:          b. All  the  signatures  are  put  together  in  the  correct  order.

T: 7         a. Then  they  are  bound  together  and  their  edges  are  trimmed.

              b. Then  they  bind  the  signatures  together  and  trim  the  edges.  

P:             a. Then  they  are  bound  together  and  their  edges    are  trimmed.

 

T: 8.         a. Finally,  the  cover – which  has  been  printed  separately – is

                  attached.                                        

                  b. Finally, they  attach  the  cover   - which  they  have  printed 

                  separately.

 P:       a. Finally, the  cover – which  has  been  printed  separately – is 

             attached.

T: 9. a. Now  the  publishers  can  publish  the  book.

        b. Now  the  book  can  be  published.

P:     b. Now  the  book  can  be  published.

 

T:  Listen  to  the  text  and  read  it:   Our  visit  to  the  “Weekly  Times”

P:  Listen  to  the  text  and  read  it.

 

                  Our   visit   to  the  “Weekly  Times”

 

                     1. The   newspaper   office

Last  week  our  class  visited  the  offices  of  the  “Weekly  Times”, our  local  newspaper.  We  took   some  photos and   met  the  staff.  They  were very  friendly  and  we  learnt  all  about  their  jobs.

 

                     2.  Who   works   for  the  newspaper?

 This  is  a  photo  of  some  of  the  staff.  Jed  is a  sports  photographer. Kathy’s  a journalist.

She   interviews  people  and  then  writes  articles.  Tim, the  editor, chooses  the  best  articles

For   the  paper  and  corrects  them. Megan   designs   the  newspaper  pages.

 

                     3. How   is  a  newspaper  made?

First  the  articles  are  written  and  the  best  ones  are  checked  by  the  editor. Next   the  pages of  the  newspaper  are  designed. There  are  a  lot  of  things  to  fit  on  the  pages  because  newspapers  don’t  have  only  articles.  They  also  have  comic  strips,  advertisements,  information  about  cinemas  and other  important  things  .  Finally, the  newspaper  is  printed.

 

                     4. The  newspaper   is   ready!

The  “Weekly  Times”  is  delivered  to  the  newsagent’s  a  eleven  o’clock  on  Wednesday  evening  and  it  is  on  sale  on Thursday  morning.  It’s  read 

by          14,000  people  every  week.  It’s  a   great  newspaper!

 

COMPREHENSION

 

T: Read  the  first  paragraph  and  answer  the  questions:                                            

T: 1. What’s  the  name  of  the  newspaper?

P: The  name  of  the  newspaper  is the  “Weekly  Times”

 

T: 2. What  do  you  think  “staff”  means?

P:  It  means  the  people  who  work  there.

 

T:3. Look  at  the  picture, please. 

T:  Who   are  the  people in  the  picture?

P:  The   staff.

 

 T: Read   the   second   paragraph, please.

T: were   you   right?

 

T: Listen to  my  reading  of  the  heading of  the  paragraph  3.

T: Think, please,  what  words  you  will  meet  in  the  text.

     Some   words  on  the  blackboard  will help you.

 

T: Now, read the  third  paragraph, please. Answer  the questions:

1.     What  does  the  editor do?

P: He  checks   the  articles  and  chooses  the   photographs.

 

T:   2.   What  kind  of  things  go  in a  newspaper?

P: Articles, comic  strips, advertisements, information, etc.

 

T: What  happens  last?

P: The  newspaper  is  printed.

 

T: Now,  Let’s  work  in  pairs.  You   should  underline   problem  words. You   can   use  dictionaries.

P: Underline  problem  words  and  say  them  and  explain  unknown  words.

 

T: You  should  read  the  fourth  paragraph.

T: Tell us  three more  things  which  happen  to  the newspaper.

 

P: 1.- It’s delivered  to  the  newsagent’s

1.     It’s  on sale.

2.     It’s  read.

 

T: Well  done!   TY.

 

               HOMETASK:

Tell   your  classmates  how  a  newspaper is  made.

 

 

 

Экспресс-курс "ОСНОВЫ ХИМИИ"

chemistry8

Для обучающихся 8 классов, педагогов, репетиторов. Подробнее...

 

Авторизация

Перевод сайта


СВИДЕТЕЛЬСТВО
о регистрации СМИ

Федеральной службы
по надзору в сфере связи,
информационных технологий
и массовых коммуникаций
(Роскомнадзор)
Эл. № ФС 77-44758
от 25 апреля 2011 г.


 

Учредитель и издатель:
АНОО «Центр дополнительного
профессионального
образования «АНЭКС»

Адрес:
191119, Санкт-Петербург, ул. Звенигородская, д. 28 лит. А

Главный редактор:
Ольга Дмитриевна Владимирская, к.п.н.,
директор АНОО «Центр ДПО «АНЭКС»