Образовательный портал

Электронный журнал Экстернат.РФ, cоциальная сеть для учителей, путеводитель по образовательным учреждениям, новости образования

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Звезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активна
 

 

Государственное  Бюджетное  Общеобразовательное  Учреждение.

Гимназия  66  Приморского  района.

Санкт – Петербург.

 

 

 

 

Урок  на   тему:

“Времена  Группы  “INDEFINITE”

   

 

 

 

Автор:

Юртаева  Ольга  Владиславовна – учитель  английского  языка.

                                    Санкт-Петербург,  ГБОУ  66.

                                                                              

 

 

 

                                            2012  год

 

 

Грамматическая  тема

 

                      ВРЕМЕНА   ГРУППЫ   INDEFINITE

 

Диалоговая  форма, частично – поисковая,  креативное  мышление.

 

ЦЕЛИ  УРОКА: Развитие  грамматических  навыков.

                           Развитие  диалогической  речи.

                           Развитие  навыков  составления  диалогов.

 

 

Задачи  урока:

               

                    Образовательные: Развитие  навыков  чтения.

                                                     Развитие  грамматических навыков

                                                     (Времена  группы  INDEFINITE)

                                                     Развитие   навыков  диалогического

                                                     высказывания.

 

                    Развивающие: 1. Развивать  коммуникативные  навыки.

                                              2.Pазвивать  грамматические  навыки.

                                              3.Развивать  мышление  и  память.

 

 

                    Воспитательные:1. Научить  культуре  общения  через                                    

                                                  2. Совместную  речевую  деятельность  на

                                                   английском  языке.

                                                  3. Содействовать  эстетическому  и  нравствен

                                                   ному  воспитанию  учащихся.

                                                   4.Расширить  общий  кругозор.            

 

 

ОБОРУДОВАНИЕ  И  ОБЕСПЕЧЕНИЕ  УРОКА:

 

1.Интерактивная  доска, компьютер.

2.Раздаточный  материал: карточки с заданиями, тексты диалога.

3.Запись  лексики  на  доске.

                       

T: Sit   down, please.

 

 

 

 

 

 

                              ТЕМА  УРОКА:

 

T: Today  we’ll  talk  about  Present  Indefinite, Future  Indefinite  and                               

     Past  Indefinite.

 

                       ХОД       УРОКА

 

1.     Организационный  момент

 

-  Приветствие

T : How  are  you  children?

P: We  are  fine.  Thank  you.

 

Teacher – Pupils

 

-         Who  is  absent  today?

-         What  day  is today?

-         What  date is  today?

 

2.     Фонеическая  разминка:

 

T: Let’s  start  our  phonetic  drill.

     WE’ll   pronounce   sounds: [w], [h],[f],[s],[k],[g],[s],[l].

 

P: Repeat the sounds.

T: Read  the  words: Lesson    Write   Hat    Find    Guitar   Song

                                  Cockroach      Catch        Suit

P: Read the words.

T: TY.  Well  done.

T: Now, make sentences with the words.

P: Say their sentences.

T: TY. Well done.

 

3.     Речевая  зарядка.

 

T: When  do  you  usually  go  to  school?

P:  We  usually  go  to  school  at  8-30.

T:  Will  you  go  to  schooll   tomorrow?

P:  No,  we  won’t.

T:  Did  you  go  to  the   shop  yesterday?

P:  Yes,  we  did.

T:  Do  you  like  to  play  computer  games?

P: Yes,  we  do.

 

 

4.     Вопросно-ответная  работа.

 

T:  Let’s  answer  some  questions:

 

      1.P  read: What  does  the  hippo  say  at  the  lesson?

P: The  hippo  says : “ BOO”.

  

      2.P  read:  Who  doesn’t  know  how  to  write  the  letter  “O”?

         P:  The  Hippo  doesn’t  know  how to  write  the  letter  “O”.

 

      3.P  read:  What  do  the  monkeys  say  at  the  lesson?

         P:   At  the  lesson  the  monkeys  say  “ Thank  you”.

 

      4.P  read:  What  do  you  have  for  dinner?

         P: We  have  apple  juice,  sweet  fruit  and  ice.

 

      5.P  read:  Is  your  dinner  very  nice?

         P:  Yes  it  is.  Our  dinner  is  very  nice.

 

      6.P  read:  Has  Hugo  his  tea  with  sugar  or  without  sugar?

         P: Hugo  has  his  tea  without  sugar.

 

      7.P  read:  Who  will  help  Miss  Rat  to  find  her  thing?

         P: Her  friends  rats  will  help  her  to  find  her  thing.

 

      8.P  read:  What  will  the  Rat’s  friends  help  her  to  find?

         P: Her   friends  will help  her  to  find  her  hat.

 

      9.P  read: Who  played  the  guitar?

         P: Mr. Bear   played  the  guitar.

 

     10.P  read: What  did  his  friends  sing?

          P: His   friends  sang  their  song.

 

     11.P  read:  Was  the  song  very  nice  and  long?

          P:  Yes   it   was. The   song   was   very  nice  and  long.

               

          T:  TY.  Well  done.

 

 

 

 

 

5.     Работа  с  грамматикой.

 

  T: Read   the  text  and  open  the  brackets:

 

 

 

Cockroaches   (eat)   everything.  They   often   (live)   inside

TVs   where   they   (eat)   electrical   wires.

Cockroaches   (sleep)   during  the  day.  Cockroaches   (live)

In   the   kitchen  too.  They  (hate)   bright  lights  and  (run)   under  the  fridge.

Yesterday  my  friend  (catch)  one.  He  often  (catch)  a  cockroach.

I   (not  know)   why.

    P:     Cockroaches   eat   everything.  They   often   live   inside

TVs   where   they   eat  electrical   wires.

Cockroaches   sleep  during  the  day.  Cockroaches   live

In   the   kitchen  too.  They  hate   bright  lights  and  run   under  the  fridge.

Yesterday  my  friend  caught  one.  He  often  catches  a  cockroach.

I  don’t  know   why. 

 

T:  TY.  Well  done.

 

 T:  Now  let’s listen to the  dialugue  and  then  read   it:

P:  read: 

                              AT   THE   SHOP

 

Jack: Excuse  me.

Shop-assistant: Yes. Can  I  help  you?

Jack:  I’d  like  a pair  of  jeans,  please.

Shop-assistant:  What  size  do  you  wear?

Jack:  Thirty-six.

Shop-assistant:  What   colour   would   you  like?

Jack:  Light  blue.

Shop-assistant: Here  is  a  nice  pair.

Jack: Can  I  try  them  on?

Shop-assistant:  Of  course  you  can.

Jack:  Do  they  suit  me?

Shop-assistant :  You  look  great.

Jack:  Thank  you.  I’ll  take  them.

 

 

 

 

 

 

 

 

T: TY.  You   read   very  well.

     Answer   the  questions,  please.

 

 

1.      What   is   the  customer’s  name?

2.      What   is   the  shop-assistance’s  name?

3.      What   does   Jack  want  to  buy?

4.      What   size  does  he  wear?

5.      Do  the  jeans  suit  him?

6.      Will  Jack  take  the  jeans?

 

 

 T: TY.  Well  done.

      Now,  please  ,  Try  to  read  the  dialogue   again.

       Fill  the  gaps.

 

P:  Read  the  dialogue .

      

                              AT   THE   SHOP

 

Jack: Excuse  me.

Shop-assistant: Yes. Can  I  ….  you?

Jack:  I’d  like  a pair  of  ….,  please.

Shop-assistant:  What  size  ….  you  wear?

Jack:  Thirty-six.

Shop-assistant:  What    colour   …..   you  like?

Jack:  Light  blue.

Shop-assistant: Here  is  a  ….  pair.

Jack: Can  I  try  ….. on?

Shop-assistant:  Of  ….  you  can.

Jack:  Do  they  ….. me?

Shop-assistant :  You  ….  great.

Jack:  Thank  you.  I’ll  …. them.

 

T: TY.  You   read   very   well.

     Now:  Read  the  dialogue  with  more  gaps.

 

P: read  the  dialogue.

T: Try  to  read  it  again.

 

 

 

 

 

                              AT   THE   SHOP

 

Jack: Excuse  me.

Shop-assistant: Yes. Can  I  …. you?

Jack:  I’d  …  a pair  of  ….,  please.

Shop-assistant:  What  size …  you  ….?

Jack:  Thirty-six.

Shop-assistant:  ….  colour   ….  you  like?

Jack:  Light  blue.

Shop-assistant: Here  …  a  …. pair.

 

 

Jack: Can  …  try  …  on?

Shop-assistant:  Of  …. you  can.

Jack:  ….  they  ….  me?

Shop-assistant :  You  ….  great.

Jack:  Thank  you.  I’ll  …. them.

 

 

T: TY.  Well  done.

 

T: I want  some of  you  to play-role  the  dialogue.

P: Play-role the dialogue.

 

 

 T: I want to divide you into three groups.

 

 T: I will  give a card to each group.

 T: Now you can see a topic of a new dialogue.

 T: Your task is to make a dialogue.

 

 

 

 

Карточка№ 1 : I  want to buy a T-shirt

 

Карточка№ 2 : I  want  to buy boots

 

Карточка№ 3 : I  want  to buy shorts

 

 

 

 

 

 

 

                             ИТОГИ    УРОКА:

 

T: You  worked  well:

 

   1.  You  read  the  poems.

    

   2. You  answered   the  questions.

 

   3. You  did   grammar  exercises.

 

   4.You   read  the dialogue.

 

   5. You  learned   the  dialogue.

   

   6.You  made  your  dialogues.

 

 

T:  Open  your  record   books,  please.

      Put  your   hometask   down.

 

 

 

 

                            HOMETASK:

 

T:  Learn  the  dialogue.

 

  

  

 

 

Экспресс-курс "ОСНОВЫ ХИМИИ"

chemistry8

Для обучающихся 8 классов, педагогов, репетиторов. Подробнее...

 

Авторизация

Перевод сайта


СВИДЕТЕЛЬСТВО
о регистрации СМИ

Федеральной службы
по надзору в сфере связи,
информационных технологий
и массовых коммуникаций
(Роскомнадзор)
Эл. № ФС 77-44758
от 25 апреля 2011 г.


 

Учредитель и издатель:
АНОО «Центр дополнительного
профессионального
образования «АНЭКС»

Адрес:
191119, Санкт-Петербург, ул. Звенигородская, д. 28 лит. А

Главный редактор:
Ольга Дмитриевна Владимирская, к.п.н.,
директор АНОО «Центр ДПО «АНЭКС»