Образовательный портал

Электронный журнал Экстернат.РФ, cоциальная сеть для учителей, путеводитель по образовательным учреждениям, новости образования

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Звезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активна
 

Внеклассное мероприяте по английскому языку. Урок-игра в 6 - 7 классах

Животные в символах

Артеменкова Юлия Валерьевна, 
учитель английского языка
Петергофской гимназии Александра II

Внеклассное мероприятие организовывается и проводится с элементами проектной деятельности. При планировании мероприятия  учитывались возрастные особенности  учащихся 6-7 классов. Сочетание игровых моментов и элементов исследовательской работы сделало мероприятие черезвычайно интересным для учащихся.

Цели:  Установление межпредметных связей (география, изобразительное искусство), развитие речевой компетенции в говорении, обучение монологическому высказыванию, реализация творческого потенциала,  обучение анализу, используя знаки и символы, обучение поисковой деятельности (для подготовки презентации).

Задачи: расширение кругозора, повышение словарного запаса учащихся, развитие умения работать в группе.

Оснащение: Компьютер, проектор, компьютерная презентация, карточки со словами, ватман (6 шт), фломастеры, призы.

Языковойматериал:
названияживотных: cat, dog, giraffe, elephant, crocodile, koala, dolphin, horse, fish, owl, pig, zebra, hedgehog, bear, fox, mouse,  eagle, penguin, wolf, bat,  platypus,  beaver,  rooster,  bulldog,  bull,  peacock,  etc.
названиястран: Australia, Brazil, Canada, France, India, Italy, Russia, Spain, United Kingdom, the USA.
Абстрактныесуществительные: gentleness, prosperity, power, patience, wisdom, nobility, success, strength, danger, power, energy, joy, happiness, growth, freshness, stability, trust, royalty, nobility, ambition, perfection, purity, innocence, elegance, mystery.
Названияэлементовгерба: shield, crown, helmet, motto.

Preparation before the lesson:
Students make 3 groups.

Within the groups students should prepare

·        The description of 4 animals

·        Presentation of the animal as a symbol of one of the countries (description of the animal, animals in sculptures/paintings, symbol of which country it is, what this symbol means)

Lesson plan:

1.     Warming-up. Labelling.
Students are shown pictures of  different animals and students say what the animal is.

2.     Label parts of animal’s body.
Groups of students are given the posters with animals on them. Students label different parts of the animal’s body. The first group  to finish successfullyin 2 minutes wins.

3.     Guess the animal.
Students give the description of 4 animals they have prepared before and read their description to another team.

4.     Match the animals and countries they symbolize.

5.     Memory game.

6.     Students presentations “Animals as symbols”

7.     Coat-of-arms of different countries.

8.     Create our school/class coar-of-arm.
What makes a good coat-of-arm.
Make a poster. Group work.

9.     Let’s have fun. Write a note. Group work.

10.Let’s sing the song! Happy hippo song.

11.Game results. Presents.

Подготовка перед игрой:

Учащиеся делятся на 3 группы. В каждой группе учащиеся готовят «домашнее задание»

·        Описание четырех животных

·        Презентация животного, являющегося символом одной из стран (описание животного, изображение в скульптуре\изобразительом искусстве, изображение в гербе, что этот символ означает)

План урока:

1.     Разминка.Задание «Назови животное». Учащиеся называют животных (можно хором)

2.     Назови части тела животного. Учащимся даются по 1 постеру с изображением животного  и ребята отмечают части тела животного в течении 2-х минут. Жюри выставляет командам баллы.

3.     Домашнее задание «Угадай животное». Учащиеся зачитывают описания животных командам. Та команда, которая угадала животное быстрее и правильнее, получает балл.

4.     Сопоставь животных и ктраны, которые они символизируют.

5.      Игра «Запомни слова»

6.     Презентации учащихся «Животные как символы»

7.     Гербыстран.

8.     Создайгербшколы\класса.

9.     Давайте повеселимся. Напишите заголовок к фотографии.

10. Споемпесню«Happy hippo song»!

11.Результаты игры.Вручение призов.

Ходурока

Good afternoon dear students! Today we are going to have a game which is called “Anamals as symbols”. Some of the tasks you will do in groups and by the end of our game the panel of experts will evaluate your answers and choose the best team.

1.     Разминка. Учащимся показывают изображения животных, учащиеся называют их (можно хором.) Look at the pictures and say what animal it is. Youcandoitalltogether.
Изображения животных находятся в отдельном файле «Задание -1. Warming-up»
Well done, now let’s see how you can work in teams.

2.     “Label parts of animal’s body” is our first team task. Write the parts of the animal’s body, you are given 2 minutes only. Whoisthebest?Учащимся выдаются по одному постеру с нарисоваными от руки животными на выбор – собака, кошка, лев, крокодил и т.д. Учащиеся называют части тела животного: body, head, eyes, ears, mane, claws, pawsи т.д

Description: Description: Description: Description: Description: Description: Description: I:\julia\!!! Гимназия\Олимпиады и конкурсы\Участие в конкурсе\Photos and adresses\Parts of the body\crocodile-2.gif

Description: Description: Description: Description: Description: Description: Description: I:\julia\!!! Гимназия\Олимпиады и конкурсы\Участие в конкурсе\Photos and adresses\Parts of the body\dog-drawing-5.jpg

 

3.      Let’s see what you have done. В то время как учащиеся выполнют задание, можно включить веселую музыку.

 

4.     Your homework was to prepare the description of the animals. You read the description to the teams. Thefirstteamwhoguesses, getsapoint.Учащиеся читают описания животных командам. Жюри отмечает кто из команд правильнее и быстрее ответил на вопросы.

5.     There are a lot of animals which are the symbols of the countries. Read the names of the  countries and animals and match them. Doitonthepieceofpaper.Учащимся показывают изображение на слайде и раздают задание:

1.     Australia

2.     Brazil

3.     Canada

4.     France

5.     India

6.     Italy

7.     Russia

8.     Spain

9.     Unitied Kingdom

10.America

 

a)     Bulldog

b)    Wolf

c)     Rooster

d)    Jaguar

e)     Kangaroo

f)      Beaver

g)     Peacock

h)     Eagle

i)       Bull

j)       Bear

Please, hand in your tasks and look at the projector to see if you were correct:

1.     Australia

2.     Brazil

3.     Canada

4.     France

5.     India

6.     Italy

7.     Russia

8.     Spain

9.     United Kingdom

10.America

e)    Kangaroo

d)    Jaguar

f)     Beaver

c)     Rooster

g)    Peacock

b)   Wolf

j)    Bear

i)    Bull

a)   Bulldog

h)  eagle

 

6.     In the next task we will check how good your memory is. Look at the words which you will need to use in one of the tasks. They are all nouns, they can be used in the description of coat-of-arms (гербов). You have got one minute! Then you have one minute to match the words.

Gentlenes -        доброта
prosperity -       процветание

Power –             мощь

Patience -         терпение

Wisdom -         мудрость

Nobility -         знатность

Success-          удача

strength  -       сила

Учащимся проговаривают слова и дают 1 минуту для запоминания. Затем, дают карточки со словами, которые надо сопоставить.  Еще одна минута дается на сопоставление этих же слов на карточках.

Gentlenes

доброта

prosperity

процветание

Power

мощь

Patience

терпение

Wisdom

Wisdom

Nobility

Nobility

Success

Success

strength

strength

 

7.     Studentspresentations. Учащиеся показывают подготовленные заранее презентации о животных, которые являюся символами каких-либо стран. Объем презентации зависит от уровня подготовки учащихся.

8.     Let’s have a look at coat of arms of different countries. You can see different animals, what are they? Which countries do they belong to? Why do you think these animals/birds are depicted here? (Students give their own answers)

Description: Description: Description: Description: Description: Description: Description: I:\julia\!!! Гимназия\Олимпиады и конкурсы\Участие в конкурсе\Photos and adresses\Coat of arms\australi.jpg

Australia

Description: Description: Description: Description: Description: I:\julia\!!! Гимназия\Олимпиады и конкурсы\Участие в конкурсе\Photos and adresses\Coat of arms\uk_royal_coat_of_arms.png

Greate Britain

Description: Description: Description: Description: Description: Description: Description: I:\julia\!!! Гимназия\Олимпиады и конкурсы\Участие в конкурсе\Photos and adresses\Coat of arms\BulgarianCoatOfArmsL1.gif

Bulgaria

Description: Description: Description: Description: Description: Description: Description: I:\julia\!!! Гимназия\Олимпиады и конкурсы\Участие в конкурсе\Photos and adresses\Coat of arms\Russian_coat_of_arms.jpg

Russia

 

9.     Now, your task is to create your school/class/group coat of arm. In order to create it you should follow some rules:


7 colours are used in the coat of arms:
 

red (danger, strength, power, energy)

yellow (joy, happiness, intellect)

green (growth, harmony, freshness)

blue (stability, trust, wisdom)

purple (royalty, nobility, ambition)

white (perfection, purity, innocence)

black (power, elegance, mystery)

 

 

 

The main elements are:

üshield (colourful, or one-coloured)

ücrown

ühelmet

üfigures (pictures of animals)

ümotto

Description: Description: Description: Description: Description: Description: Description: I:\julia\!!! Гимназия\Олимпиады и конкурсы\Участие в конкурсе\Photos and adresses\Coat of arms\CrestLabels.jpg


 

When  your coat of arms is ready, prepare its oral description, tell about the meaning of each element.

Группы учащихся рисуют на ватмане герб с обязательными элементами: щит, фигура животного, девиз. Жюри оценивает рисунок, его описание.

 

10. Look at the screen and you can see 4 funny photos. Write a title for the photos. Work in teams.
File with the photos is called “Funny pictures”
. Учащиесявгрупепридумывают название для фотографии

 

Description: Description: Description: Description: Description: Description: Description: 2

Description: Description: Description: Description: Description: Description: Description: http://funtal.com/images/thumbnailitems/Funny-Animals/funny_animals_78.jpg

Description: Description: Description: Description: Description: Description: Description: funny_animals_27

Description: Description: Description: Description: Description: Description: Description: http://funtal.com/images/thumbnailitems/Funny-Animals/funny_animals_74.jpg

Students read the titles for the pictures.

11. Now it’s time to sing a song! It is called Happy Hippo! It is very easy: First, you listen, then sing and clap! The lyrics of the song students can read from the screen.

A Hippo holiday

Hippos are always doing things

Like eating chocolate cake.

Hippos are always lying

In the mud at the bottom of the lake.

So now all the hippos are playing

And to all the people they're saying,       

This is our hippo holiday.'

It's a hip, hip, hip, hip, hippy

It's a hap, hap, hap, hap, happy

It's a hip, hip, hip, hooray

It's a happy hippo holiday.

Hippos are always blowing

Bubbles at the bottom of the pool.

Hippos like blowing bubbles,

Because the bubbles keep them cool.

So now all the hippos are playing

And to all the people they're saying,

This is our hippo holiday.'

*Аудиозапись песни находится в Приложении.
 

12. Evaluation chart for the team. Лист оценивания на команду для жюри.

                                                                          

1.     “Guess the animal”                                                            ___/18

2.     “Label parts of animal’s body”                                           ___/8

3.     For speed                                                                          ___/2

4.     “Guess the animal according to the part of the picture. Prepare a description of this animal”  

5.     For correct answer                                                   ___/1

6.     For description (grammar, vocabulary, content)                  ___/5         

7.     “Match animals and countries they symbolize”           ___/5         

8.     “Is your memory good?”

9.     1st representative                                                      ___/8         

10.For speed                                                                ___/2         

11.2nd representative                                                     ___/8         

12.For speed                                                                ___/2         

13.3rd representative                                                     ___/8         

14.For speed                                                                ___/2         

15.“Presentations”                                                       

16.Introduction

17.Design

18.Content                                                                   ___/10       

19.“Coat of arms of our school”

20.Picture                                                                     ___/5         

21.Description                                                              ___/5         

22.“Write a funny title”

23.1st picture                                                                ___/2         

24.2nd picture                                                               ___/2         

25.3rd picture                                                               ___/2         

26.4th picture                                                                ___/2         

27.TOTAL                                                                   ­­­___  

 

We are ready to announce the best team, it is….. And now it’s time for the prizes!

Thankseverybody!!!

 

Использованные сайты:

Изображения животных:

 http://openphoto.net/gallery/image/view/8120- dog

http://openphoto.net/gallery/image/view/6678-jaguar

 http://www.dreamstime.com/stock-photos-beach-zebra-image15741413#res336486– zebra

http://www.dreamstime.com/stock-image-zebra-imange5664341- zebra

http://openphoto.net/gallery/image/view/8488- rinor

http://openphoto.net/gallery/image/view/8482- elephant

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photography-bufallo-image9960647- bufallo

http://www.dreamstime.com/stock-photos-giraffe-sand-dune-image13610313- giraffe

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photo-nile-crocodile-swallowing-fish-image19925675- crocodile

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photos-koala-image29300638- koala

http://www.dreamstime.com/stock-images-dolphins-image17574174- dolphins

http://www.dreamstime.com/stock-images-dolphins-image17574174- fish

http://www.dreamstime.com/stock-photography-barn-owl-isolated-white-background-perched-dead-tree-stump-owls-silent-predators-night-world-lanky-image40295532- owl

http://www.dreamstime.com/photos-images/pig.html- pig

http://www.dreamstime.com/photos-images/bat.html- bat

http://www.dreamstime.com/photos-images/hedhehog.html- hedgehog

http://www.dreamstime.com/stock-images-bear-image18243654- bear

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photo-relaxing-fox-image20843725- fox

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photo-pet-mouse-rodent-animal-image13773435- mouse

http://www.dreamstime.com/stock-photos-eagle-beautifull-beauti-portraits-image40551053-eagle

http://www.dreamstime.com/stock-photography-penguin-image344232- penguine

http://www.dreamstime.com/stock-photography-wolf-image532462- wolf

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-image-platypus-portrait-image23551026- platipus

http://www.dreamstime.com/stock-image-north-american-beaver-eating-snow-image36483481- beaver

http://www.dreamstime.com/stock-photo-red-rooster-isolated-farm-bird-white-image43413742-rooster

http://www.dreamstime.com/stock-photography-french-bulldog-facing-lying-isolated-white-image34778202- bulldog

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-image-brown-bull-large-horns-image24088516-bull

Гербыстран:

http://www.ngw.nl/int/aus/aus.htm- Australia

http://historum.com/general-history/42081-what-animal-represents-your-country-what-does-stand-3.html- Great Britain

http://www.best-places-bulgaria.com/- Bulgaria

http://halo.wikia.com/wiki/File:Russian_coat_of_arms.jpg– Russia

http://www.eltiste-kaiser.com/Eltiste%20Kaiser%20Web_files/CoatofArmsIndex.htm- parts of coat of arms

Веселые фотографии с животными:

Funnyanimals:

http://comments20.com/Recados/category/funny/funny-monkeys/page/5/- monkey

http://funtal.com/picdetail.php?catId=11&tid=423– dog

http://funtal.com/picdetail.php?catId=11&tid=473–cat

http://funtal.com/picdetail.php?catId=11&tid=469– dog

Песня: http://ololo.fm/search/Funny+Songs/Happy+Hippo+Holiday

Полезные сайты:

http://www.makeyourcoatofarms.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Coat_of_arms

http://www.freecoatsofarms.com/

 

 

 

 

 

Экспресс-курс "ОСНОВЫ ХИМИИ"

chemistry8

Для обучающихся 8 классов, педагогов, репетиторов. Подробнее...

 

Авторизация

Перевод сайта


СВИДЕТЕЛЬСТВО
о регистрации СМИ

Федеральной службы
по надзору в сфере связи,
информационных технологий
и массовых коммуникаций
(Роскомнадзор)
Эл. № ФС 77-44758
от 25 апреля 2011 г.


 

Учредитель и издатель:
АНОО «Центр дополнительного
профессионального
образования «АНЭКС»

Адрес:
191119, Санкт-Петербург, ул. Звенигородская, д. 28 лит. А

Главный редактор:
Ольга Дмитриевна Владимирская, к.п.н.,
директор АНОО «Центр ДПО «АНЭКС»