Внеклассное мероприяте по английскому языку. Урок-игра в 6 - 7 классах
Животные в символах
Артеменкова Юлия Валерьевна,
учитель английского языка
Петергофской гимназии Александра II
Внеклассное мероприятие организовывается и проводится с элементами проектной деятельности. При планировании мероприятия учитывались возрастные особенности учащихся 6-7 классов. Сочетание игровых моментов и элементов исследовательской работы сделало мероприятие черезвычайно интересным для учащихся.
Цели: Установление межпредметных связей (география, изобразительное искусство), развитие речевой компетенции в говорении, обучение монологическому высказыванию, реализация творческого потенциала, обучение анализу, используя знаки и символы, обучение поисковой деятельности (для подготовки презентации).
Задачи: расширение кругозора, повышение словарного запаса учащихся, развитие умения работать в группе.
Оснащение: Компьютер, проектор, компьютерная презентация, карточки со словами, ватман (6 шт), фломастеры, призы.
Языковойматериал:
названияживотных: cat, dog, giraffe, elephant, crocodile, koala, dolphin, horse, fish, owl, pig, zebra, hedgehog, bear, fox, mouse, eagle, penguin, wolf, bat, platypus, beaver, rooster, bulldog, bull, peacock, etc.
названиястран: Australia, Brazil, Canada, France, India, Italy, Russia, Spain, United Kingdom, the USA.
Абстрактныесуществительные: gentleness, prosperity, power, patience, wisdom, nobility, success, strength, danger, power, energy, joy, happiness, growth, freshness, stability, trust, royalty, nobility, ambition, perfection, purity, innocence, elegance, mystery.
Названияэлементовгерба: shield, crown, helmet, motto.
Preparation before the lesson:
Students make 3 groups.
Within the groups students should prepare
· The description of 4 animals
· Presentation of the animal as a symbol of one of the countries (description of the animal, animals in sculptures/paintings, symbol of which country it is, what this symbol means)
Lesson plan:
1. Warming-up. Labelling.
Students are shown pictures of different animals and students say what the animal is.
2. Label parts of animal’s body.
Groups of students are given the posters with animals on them. Students label different parts of the animal’s body. The first group to finish successfullyin 2 minutes wins.
3. Guess the animal.
Students give the description of 4 animals they have prepared before and read their description to another team.
4. Match the animals and countries they symbolize.
5. Memory game.
6. Students presentations “Animals as symbols”
7. Coat-of-arms of different countries.
8. Create our school/class coar-of-arm.
What makes a good coat-of-arm.
Make a poster. Group work.
9. Let’s have fun. Write a note. Group work.
10.Let’s sing the song! Happy hippo song.
11.Game results. Presents.
Подготовка перед игрой:
Учащиеся делятся на 3 группы. В каждой группе учащиеся готовят «домашнее задание»
· Описание четырех животных
· Презентация животного, являющегося символом одной из стран (описание животного, изображение в скульптуре\изобразительом искусстве, изображение в гербе, что этот символ означает)
План урока:
1. Разминка.Задание «Назови животное». Учащиеся называют животных (можно хором)
2. Назови части тела животного. Учащимся даются по 1 постеру с изображением животного и ребята отмечают части тела животного в течении 2-х минут. Жюри выставляет командам баллы.
3. Домашнее задание «Угадай животное». Учащиеся зачитывают описания животных командам. Та команда, которая угадала животное быстрее и правильнее, получает балл.
4. Сопоставь животных и ктраны, которые они символизируют.
5. Игра «Запомни слова»
6. Презентации учащихся «Животные как символы»
7. Гербыстран.
8. Создайгербшколы\класса.
9. Давайте повеселимся. Напишите заголовок к фотографии.
10. Споемпесню«Happy hippo song»!
11.Результаты игры.Вручение призов.
Ходурока
Good afternoon dear students! Today we are going to have a game which is called “Anamals as symbols”. Some of the tasks you will do in groups and by the end of our game the panel of experts will evaluate your answers and choose the best team.
1. Разминка. Учащимся показывают изображения животных, учащиеся называют их (можно хором.) Look at the pictures and say what animal it is. Youcandoitalltogether.
Изображения животных находятся в отдельном файле «Задание -1. Warming-up»
Well done, now let’s see how you can work in teams.
2. “Label parts of animal’s body” is our first team task. Write the parts of the animal’s body, you are given 2 minutes only. Whoisthebest?Учащимся выдаются по одному постеру с нарисоваными от руки животными на выбор – собака, кошка, лев, крокодил и т.д. Учащиеся называют части тела животного: body, head, eyes, ears, mane, claws, pawsи т.д
|
|
3. Let’s see what you have done. В то время как учащиеся выполнют задание, можно включить веселую музыку.
4. Your homework was to prepare the description of the animals. You read the description to the teams. Thefirstteamwhoguesses, getsapoint.Учащиеся читают описания животных командам. Жюри отмечает кто из команд правильнее и быстрее ответил на вопросы.
5. There are a lot of animals which are the symbols of the countries. Read the names of the countries and animals and match them. Doitonthepieceofpaper.Учащимся показывают изображение на слайде и раздают задание:
1. Australia 2. Brazil 3. Canada 4. France 5. India 6. Italy 7. Russia 8. Spain 9. Unitied Kingdom 10.America |
a) Bulldog b) Wolf c) Rooster d) Jaguar e) Kangaroo f) Beaver g) Peacock h) Eagle i) Bull j) Bear |
Please, hand in your tasks and look at the projector to see if you were correct:
1. Australia 2. Brazil 3. Canada 4. France 5. India 6. Italy 7. Russia 8. Spain 9. United Kingdom 10.America |
e) Kangaroo d) Jaguar f) Beaver c) Rooster g) Peacock b) Wolf j) Bear i) Bull a) Bulldog h) eagle |
6. In the next task we will check how good your memory is. Look at the words which you will need to use in one of the tasks. They are all nouns, they can be used in the description of coat-of-arms (гербов). You have got one minute! Then you have one minute to match the words.
Gentlenes - доброта Power – мощь Patience - терпение Wisdom - мудрость Nobility - знатность Success- удача strength - сила |
Учащимся проговаривают слова и дают 1 минуту для запоминания. Затем, дают карточки со словами, которые надо сопоставить. Еще одна минута дается на сопоставление этих же слов на карточках.
Gentlenes |
доброта |
prosperity |
процветание |
Power |
мощь |
Patience |
терпение |
Wisdom |
Wisdom |
Nobility |
Nobility |
Success |
Success |
strength |
strength |
7. Students’ presentations. Учащиеся показывают подготовленные заранее презентации о животных, которые являюся символами каких-либо стран. Объем презентации зависит от уровня подготовки учащихся.
8. Let’s have a look at coat of arms of different countries. You can see different animals, what are they? Which countries do they belong to? Why do you think these animals/birds are depicted here? (Students give their own answers)
Australia |
Greate Britain |
Bulgaria |
Russia |
9. Now, your task is to create your school/class/group coat of arm. In order to create it you should follow some rules:
7 colours are used in the coat of arms: red (danger, strength, power, energy) yellow (joy, happiness, intellect) green (growth, harmony, freshness) blue (stability, trust, wisdom) purple (royalty, nobility, ambition) white (perfection, purity, innocence) black (power, elegance, mystery)
|
The main elements are: üshield (colourful, or one-coloured) ücrown ühelmet üfigures (pictures of animals) ümotto |
When your coat of arms is ready, prepare its oral description, tell about the meaning of each element.
Группы учащихся рисуют на ватмане герб с обязательными элементами: щит, фигура животного, девиз. Жюри оценивает рисунок, его описание.
10. Look at the screen and you can see 4 funny photos. Write a title for the photos. Work in teams.
File with the photos is called “Funny pictures”. Учащиесявгрупепридумывают название для фотографии
|
|
|
|
Students read the titles for the pictures.
11. Now it’s time to sing a song! It is called Happy Hippo! It is very easy: First, you listen, then sing and clap! The lyrics of the song students can read from the screen.
A Hippo holiday
Hippos are always doing things
Like eating chocolate cake.
Hippos are always lying
In the mud at the bottom of the lake.
So now all the hippos are playing
And to all the people they're saying,
This is our hippo holiday.'
It's a hip, hip, hip, hip, hippy
It's a hap, hap, hap, hap, happy
It's a hip, hip, hip, hooray
It's a happy hippo holiday.
Hippos are always blowing
Bubbles at the bottom of the pool.
Hippos like blowing bubbles,
Because the bubbles keep them cool.
So now all the hippos are playing
And to all the people they're saying,
This is our hippo holiday.'
*Аудиозапись песни находится в Приложении.
12. Evaluation chart for the team. Лист оценивания на команду для жюри.
1. “Guess the animal” ___/18
2. “Label parts of animal’s body” ___/8
3. For speed ___/2
4. “Guess the animal according to the part of the picture. Prepare a description of this animal”
5. For correct answer ___/1
6. For description (grammar, vocabulary, content) ___/5
7. “Match animals and countries they symbolize” ___/5
8. “Is your memory good?”
9. 1st representative ___/8
10.For speed ___/2
11.2nd representative ___/8
12.For speed ___/2
13.3rd representative ___/8
14.For speed ___/2
15.“Presentations”
16.Introduction
17.Design
18.Content ___/10
19.“Coat of arms of our school”
20.Picture ___/5
21.Description ___/5
22.“Write a funny title”
23.1st picture ___/2
24.2nd picture ___/2
25.3rd picture ___/2
26.4th picture ___/2
27.TOTAL ___
We are ready to announce the best team, it is….. And now it’s time for the prizes!
Thankseverybody!!!
Использованные сайты:
Изображения животных:
http://openphoto.net/gallery/image/view/8120- dog
http://openphoto.net/gallery/image/view/6678-jaguar
http://www.dreamstime.com/stock-photos-beach-zebra-image15741413#res336486– zebra
http://www.dreamstime.com/stock-image-zebra-imange5664341- zebra
http://openphoto.net/gallery/image/view/8488- rinor
http://openphoto.net/gallery/image/view/8482- elephant
http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photography-bufallo-image9960647- bufallo
http://www.dreamstime.com/stock-photos-giraffe-sand-dune-image13610313- giraffe
http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photo-nile-crocodile-swallowing-fish-image19925675- crocodile
http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photos-koala-image29300638- koala
http://www.dreamstime.com/stock-images-dolphins-image17574174- dolphins
http://www.dreamstime.com/stock-images-dolphins-image17574174- fish
http://www.dreamstime.com/photos-images/pig.html- pig
http://www.dreamstime.com/photos-images/bat.html- bat
http://www.dreamstime.com/photos-images/hedhehog.html- hedgehog
http://www.dreamstime.com/stock-images-bear-image18243654- bear
http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photo-relaxing-fox-image20843725- fox
http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photo-pet-mouse-rodent-animal-image13773435- mouse
http://www.dreamstime.com/stock-photos-eagle-beautifull-beauti-portraits-image40551053-eagle
http://www.dreamstime.com/stock-photography-penguin-image344232- penguine
http://www.dreamstime.com/stock-photography-wolf-image532462- wolf
http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-image-platypus-portrait-image23551026- platipus
http://www.dreamstime.com/stock-image-north-american-beaver-eating-snow-image36483481- beaver
http://www.dreamstime.com/stock-photo-red-rooster-isolated-farm-bird-white-image43413742-rooster
http://www.dreamstime.com/stock-photography-french-bulldog-facing-lying-isolated-white-image34778202- bulldog
http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-image-brown-bull-large-horns-image24088516-bull
Гербыстран:
http://www.ngw.nl/int/aus/aus.htm- Australia
http://historum.com/general-history/42081-what-animal-represents-your-country-what-does-stand-3.html- Great Britain
http://www.best-places-bulgaria.com/- Bulgaria
http://halo.wikia.com/wiki/File:Russian_coat_of_arms.jpg– Russia
http://www.eltiste-kaiser.com/Eltiste%20Kaiser%20Web_files/CoatofArmsIndex.htm- parts of coat of arms
Веселые фотографии с животными:
Funnyanimals:
http://comments20.com/Recados/category/funny/funny-monkeys/page/5/- monkey
http://funtal.com/picdetail.php?catId=11&tid=423– dog
http://funtal.com/picdetail.php?catId=11&tid=473–cat
http://funtal.com/picdetail.php?catId=11&tid=469– dog
Песня: http://ololo.fm/search/Funny+Songs/Happy+Hippo+Holiday
Полезные сайты:
http://www.makeyourcoatofarms.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Coat_of_arms
http://www.freecoatsofarms.com/