Образовательный портал

Электронный журнал Экстернат.РФ, cоциальная сеть для учителей, путеводитель по образовательным учреждениям, новости образования

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Звезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активна
 
Открытый урок

The magic of technology

Александрова Мария Анатольевна
Учебник Spotlight 8 
Ход урока.
  1. Приветствие. Знакомство с учащимися.  
  2. Формулирование целей урока.
  3. )На доске- четверостишие, с которого начинается урок.
Our whole  lives are computerised.
The world is much more organised.
The magic of technology
Will make us all live happily.
 
 What will make us live happily?
b) What can’t a modern teenager live without?
What other devices do you know?
How can we name them  in one word?
  1. Мозговой штурм на знание гаджетов. На доску выводятся названия гаджетов.
  2. Работа хором и отработка произношения слов.
  3. What do you use these gadgets to ? Do the matching. – Учащиеся совмещают названия устройств с  их употреблением. Фронтальная проверка. Ответы выводятся на доску.
  4. Make up your own sentences using the ideas.- Учащиеся составляют предложения по образцу, используя предложенные выражения.
  5. Проводиться фронтальный опрос –исследование для выявления наиболее распространенных гаджетов.
Please, raise your hand if you’ve got a mobile phone( a laptop, an e-book device, a tablet, a MP3 player )
So, most of you have several gadgets, but the most popular ones are …
That’s why we’ll talk about them.
  1. All gadgets are multi-functional, that means they have several functions.   Each group gets a device and a list of functions. Read them and chose what your device can do. You’ve got 2 minutes to do the task. Raise your hand when you’re ready. (Работа в группах)
  2. Now present the functions of your device to the class.
What device have you got? What can you do if you have it? (Представитель группы выступает у доски и прикрепляет под картинкой устройства его функции (мобильный телефон, IPod, планшет))
  1. You’re tired so let’s relax and listen to the song. Does the singer like new technology?
Read the song and find why the singer likes technology.
11 What do you think?  Continue the sentence.- Фронтальная работа. Выборочные ответы учащихся.
  1. Аудирование. Our everyday life is full of advertisements promoting different devices. Listen to one of them and fill in the missing information.
Work in pairs and compare your answers.
Now let’s check them all together. – ответы выводятся на доску.
  1.  Now read the advertisement and fill in the table. Let’s check.  Use the information to describe this device.  
  1. Now it’s your turn. Imagine that you have to write an advertisement. Work in groups and write an advertisement for the device.
Present your work to the group.
 So today we worked hard. We described gadgets and their functions, listened to the song, made predictions about the future and finally wrote an advertisement.
How do you feel at the end of the lesson? Are you happy or sad? If you are happy and satisfied choose a white stone and put it into the vase, if you are unhappy and bored choose a black one.
Summary. Thank you for the lesson

You have no rights to post comments

 

Экспресс-курс "ОСНОВЫ ХИМИИ"

chemistry8

Для обучающихся 8 классов, педагогов, репетиторов. Подробнее...

 

Авторизация

Перевод сайта


СВИДЕТЕЛЬСТВО
о регистрации СМИ

Федеральной службы
по надзору в сфере связи,
информационных технологий
и массовых коммуникаций
(Роскомнадзор)
Эл. № ФС 77-44758
от 25 апреля 2011 г.


 

Учредитель и издатель:
АНОО «Центр дополнительного
профессионального
образования «АНЭКС»

Адрес:
191119, Санкт-Петербург, ул. Звенигородская, д. 28 лит. А

Главный редактор:
Ольга Дмитриевна Владимирская, к.п.н.,
директор АНОО «Центр ДПО «АНЭКС»