Образовательный портал

Электронный журнал Экстернат.РФ, cоциальная сеть для учителей, путеводитель по образовательным учреждениям, новости образования

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Звезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активна
 
Методическая разработка урока английского языка в 7 классе

Health

Демина Елена Леонидовна
Цель: систематизировать и обобщить знания учащихся по данной теме.
Задачи: - совершенствовать умения и навыки практического владения английским языком;
                  - обобщить лексический материал по теме;
                 - обобщить грамматический материал (модальный глагол should, условные предложения 1 и 2 типов);
                  - развивать коммуникативные умения и навыки говорения, аудирования и чтения;
                   - развивать память, внимание, мышление;
                   - развивать навыки взаимопонимания и сотрудничества;
                   - воспитывать умение работать в парах;
                  - стимулировать интерес к изучению английского языка.
Ход урока.
1. Организационный момент.
2. Мотивация детей на изучение данной темы.
- I’m going to tell you what happened last summer. Just imagine a girl went to London. Unfortunately, she felt unwell so she decided to go to the chemist’s to buy some medicine but she couldn’t speak English.
(Учащиеся показывают сценку).
Chemist:  Hello.
Girl:   Здравствуйте…
Chemist:   Can I help you?
Girl:  У меня болит голова.
Chemist:  Sorry, I don’t understand you. Do you speak English?
Girl:  Мне нужно лекарство  от головной боли.
Chemist:  Sorry, I don’t understand you. I can’t help you… Next, please…
- Why couldn’t the chemist help the girl?
(-The chemist couldn’t  help the girl because she couldn’t speak English so she couldn’t explain what was wrong with her.)
- What should you know to explain what’s wrong with you when you are abroad?
(- We should know the words and phrases about health problems.)
  • So, the theme for today is “Health”. What are we going to do at the lesson today?
  • We are going to learn how to explain what’s wrong with us. )
3. Фонетическая минутка.
 ( Видео № 1).
 http://www.youtube.com/watch?v=kwzcNIrr--http://www.youtube.com/watch?v=do4mMBvrJH8
4. Отработка ЛЕ.
(Smart board page 1, задание 1).
- Match the words and label the pictures.
5. Упражнение в составлении коротких диалогов.
(Smartboard page 1, задание 2).
6. Аудирование. (Let’s Talk 3, ex. B, p. 39).
(Smartboard page 2, задание 1)
7. Работа в парах.
- What advice would you give? Discuss in pairs.
8. Работа в группах. 
A crossword
1. A medical condition in which you have difficulty sleeping. (Insomnia)
2. You feel as if you or the things around you are spinning, especially when you think you are going to fall. (Feel dizzy).
3. Loudly blow air out of your nose in a sudden uncontrolled way. (Sneeze).
4. A medicine that reduces pain. (Painkiller).
5. A nose that has liquid coming out of it. (Runny nose).
6. Pain caused by a difficulty in digesting food or overeating. (Indigestion).
7. The action of making food come back up from your stomach and out of the mouth. (Vomiting).
8. With an unpleasant smell. (Smelly).
9. A light brown root with a strong flavour that is used in cooking. (Ginger).
10. A very common disease that lasts a short time and makes you feel hot or cold, weak and tired. (Flu).
11. The action of producing a salty liquid from the skin. (Sweating).
12. A medical condition caused by pollen that affects your nose and eyes as if you have a bad cold. (Hay fever).
13. A pain in your head. (Headache).
14. (Across). An area of your body that has increased in size as a result of an injury or an illness. (Swelling).
14. (Down). A sign that someone has an illness. (Symptom).
15. A natural cure for pain or a minor illness. (Natural remedy).
16. Sweet sticky yellow or brown food made by bees.  (Honey).
17. Having no smell. (Odour- free).
18. An illness in which your throat hurts. (Cough).
9. Работа с видео.
(Smart board page 3, задание 2. Video № 2:
http://www.youtube.com/watch?v=SoC8Xf6220s)
10. Упражнение в составлении диалогов  (по образцу диалога из учебника Starlight 7 Student’s Book ex.2, p. 67).
Учащиеся составляют диалоги, изменяя диагноз, симптомы и советы доктора, используя карточки. 
11. Загадки о народных лечебных средствах.
Riddles
1) A sweet sticky yellow or brown food made by bees. (Honey).
2) A round white vegetable with small sections which you add to food for a strong pleasant flavour. (Garlic).
3) White powder used in cooking for making cakes rise while they are baking and also as a medicine for an upset stomach. (Baking soda).
4) A thick light brown root with a strong flavour that is used as a spice in cooking. (Ginger).
5) A sour liquid made by allowing wine or cider to become acid, used for adding flavour to food. (Vinegar).
6) A hot brown drink made by pouring boiling water onto the dried leaves. (Tea). 
12.   Домашнее задание.
Starlight 7 Student’s book Vocabulary Bank 11 ex. 5, 6
13. Подведение итогов урока, выставление отметок. 
Использованные ресурсы
http://www.youtube.com/watch?v=kwzcNIrr--http://www.youtube.com/watch?v=do4mMBvrJH8
http://www.youtube.com/watch?v=SoC8Xf6220s
Leo Jones. Let’s Talk 3: Class CD 3 - Cambridge, New York: Cambridge University Press, 2008
Литература
УМК Starlight 7: учебник для  общеобразовательных организаций и школ с углубленным изучением английского языка/ (К.М. Баранова, Д. Дули, В.В. Копылова и др.) – М.: Express Publishing: Просвещение, 2018
Leo Jones. Let’s Talk 3: Student’s Book – Cambridge, New York: Cambridge University Press, 2018
Macmillan English dictionary for advanced learners - Лондон: Macmillan, 2017


You have no rights to post comments

 

Экспресс-курс "ОСНОВЫ ХИМИИ"

chemistry8

Для обучающихся 8 классов, педагогов, репетиторов. Подробнее...

 

Авторизация

Перевод сайта


СВИДЕТЕЛЬСТВО
о регистрации СМИ

Федеральной службы
по надзору в сфере связи,
информационных технологий
и массовых коммуникаций
(Роскомнадзор)
Эл. № ФС 77-44758
от 25 апреля 2011 г.


 

Учредитель и издатель:
АНОО «Центр дополнительного
профессионального
образования «АНЭКС»

Адрес:
191119, Санкт-Петербург, ул. Звенигородская, д. 28 лит. А

Главный редактор:
Ольга Дмитриевна Владимирская, к.п.н.,
директор АНОО «Центр ДПО «АНЭКС»